Aktualności

Gwarancja tachografów SE5000 i VDO

31 października 2025

Gwarancja tachografów SE5000 i VDO

Tachografy SE5000 oraz VDO objęte są “gwarancją producenta”. Wszystkie decyzje o uznaniu gwarancji podejmuje wyłącznie producent urządzenia lub jego przedstawiciel w Polsce.

W przypadku zgłoszenia wady tachografu prosimy o kontakt z producentem lub obsługą gwarancyjną zgodnie z powyższymi adresami. Producent i jego przedstawiciele decydują o dalszych czynnościach takich jak aktualizacja oprogramowania lub wymiana sprzętu.

Najczęstsze wady zgłaszane w tachografach VDO i SE

  1. Samoistne wylogowywanie kart kierowców
  2. Błędy związane z nie zapisywaniem czynności na kartach kierowców
  3. Błędy związane z odbiorem sygnału GNSS i czasem
  4. Problemy z funkcjami prom/kolej
  5. Zawieszanie się urządzenia
  6. Inne błędy lub zdarzenia opisane w instrukcjach obsługi tachografów
Argumenty producenta VDO
  • "Dlaczego wymagana jest aktualizacja oprogramowania dla DTCO?
    Wraz z wprowadzeniem Smart Tachograph w wersji 2 (DTCO 4.1) regularne aktualizacje oprogramowania stały się obowiązkowe, aby zapewnić ciągłą zgodność z przepisami UE, cyberbezpieczeństwem i zmieniającymi się standardami technicznymi. Aktualizacje oprogramowania gwarantują, że DTCO:
    1. Spełnia aktualne wymogi prawne, takie jak aktualizacje map lub zmiany przepisów społecznych
    2. Spełnia wszystkie aktualne standardy cyberbezpieczeństwa, zapobiegając manipulacjom
    3. Integruje najnowsze udoskonalenia funkcjonalne w celu zapewnienia maksymalnej wydajności
    4. Spełnia najwyższe standardy jakości UE, pozostając na bieżąco pod względem technicznym i funkcjonalnym
Aktualizacje te zmniejszają potrzebę wymiany sprzętu i zapewniają długoterminową zgodność z przepisami."
Technik warsztatu podczas diagnostyki ocenia występujące objawy i może zarekomendować zgłoszenie gwarancyjne lub wykonanie aktualizacji oprogramowania. Sprawdza również, czy nie ma śladów nieuprawnionej ingerencji lub manipulacji tachografem, ponieważ może to wpływać na rozpatrzenie zgłoszenia. Taka rekomendacja nie przesądza o decyzji producenta, ponieważ producent ma prawo samodzielnie określić przyczynę usterki i sposób jej rozpatrzenia.

Jako warsztat tachografów odpowiadamy za czynności niezbędne do przywrócenia pojazdu do ruchu zgodnie z prawem. Dotyczy to demontażu i montażu tachografu w pojeździe, plombowania, obowiązkowej kalibracji po montażu oraz wydruków potwierdzających legalizację. Nie odpowiadamy za nowy tachografów G2V2 żadnej marki.

Zgodnie z obecną polityką producentów usługi te nie są rozliczane w ramach gwarancji. Warsztat nie otrzymuje zwrotu kosztów za czas i materiały potrzebne do wykonania tych czynności. Przewoźnik pokrywa koszt usług warsztatowych niezależnie od decyzji producenta dotyczącej reklamacji. W branży wywołuje to sporo emocji, ponieważ koszty naprawy urządzenia przenoszone są na użytkownika pojazdu oraz warsztaty, które nie mają wpływu ani na jakość produktów, ani na politykę gwarancyjną.

Aktualizacje oprogramowania mają znaczenie dla prawidłowej pracy tachografu w pojeździe. Usuwają błędy, które zostały już zidentyfikowane oraz dostosowują urządzenie do zmian po stronie producenta i przepisów. W przypadku tachografów VDO aktualizacje realizowane są w systemie płatnych kuponów producenta. W przypadku SE wymagają dostępu do płatnych usług chmurowych Stoneridge. Z tego powodu są to usługi płatne po stronie warsztatu.

W przypadku pytań dotyczących rozliczenia gwarancji lub zgłaszanych zastrzeżeń prosimy kontaktować się z przedstawicielami producenta tachografu.




Powrót do listy